Lumene - Waterproof Eye Makeup Remover


Tänkte tipsa om denna produkt. Det är alltså ett borttagningsmedel för vattenfast mascara eller annat smink som är svår borttaget. Mamma köpte denna åt mig för någon vecka sen för jag hade problem med att få bort min vattenfasta mascara, och jag är hur nöjd som helst, får helt klart 5/5.
Den är väldigt mild och passar perfekt om man är lite känslig, det svider inte och det känns fresht. Innan användning ska man alltid skaka flaskan, fukta en bomullspad med removern, håll sedan paden mot ett slutet öga och sedan torka försiktigt bort ögon makeupen. Tvätta alltid ansiktet efter! Kom ihåg att det är viktigt att tvätta bort smink på kvällen innan du går och lägger dig. Annars finns det risk att ögonfransarna går av, och om du sover med foundation eller liknande så kan du få finnar.

Ett litet annat tips nu när jag ändå är igång och pratar om vattenfast mascara är att om du vill att dina fransar ska hålla sig ''uppe'' längre, så hjälper vattenfast mascara att hålla dina fransar uppe längre än en vanlig mascara. Börja med att böja ögonfransarna innan du målar på mascara! Jätte viktigt, annars kan dina fransar gå av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0