SVAR PÅ KOMMENTAR

Fick en fråga om jag var gluten. Tänkte svara på det i ett inlägg eftersom det är lite invecklat.

Såhär ligger det till, när jag var liten var jag mycket sjuk, råkade ut för det mesta och spenderade mycket av min tid på sjukhus. En dag vaknade jag upp utan syn, fick känna på att vara ''blind'' i en vecka, vara nära döden pga alla allergier, överkänslig, haft något fel på hjärtat, har noll imunförsvar för det är förstört efter alla medeciner jag fått proppat i mig under åren, så blir sjuk av ingenting och spyr av vissa medeciner för är till och med allergisk mot det, hela min kropp har varit köttsårig, och mycket mycket mycket mer än så. Min barndom var ett rent helvete pga av allt jag fick gå igenom, fick aldrig må helt bra. Men iallafall påtal om gluten, fick knappast ingen hjälp, var på besök väldigt ofta, men ingen kunde hitta något fel på mig. Det var mer besök på sjukhus. Tycker synd om min mamma som fick offra mycket av sin tid för att sitta på sjukhus med mig. Men hon gjorde verkligen allt för mig, hon kämpade om all hjälp även fast hon blev emotsagd. Hon gav inte upp. Tillslut fick jag hjälp av en speciallist inne i Örebro. HAN var den första som kunde hjälpa mig. Han upptäckte att jag var glutenallergike och hade tarmar som läckte inne i magen. Jobbigt som det redan var så fick jag besöka honom en dag varje vecka om jag kommer ihåg rätt. Han hjälpte mig så himla mycket! Han tog reda på exakt ALLT jag inte tålde, fick göra massa häftiga tester som jag inte ens trodde skulle funka först, det visade sig att det enda jag verkligen tålde HELT och hållet var kött och vissa grönsker. Så var det med det. Fick till och med se inne i min mage på en tv, rätt coolt. Verkligen inte som man kan föreställa sig att det ska se ut! Fick iallafall börja äta glutenfri mat, gjorde det i ungefär ett år tills jag tröttnade totalt, det smaka apa. Vidrigt, äckligt FY. Så jag började äta vanlig mat igen, om det är bra vet jag inte, men det bryr jag mig inte om. Men kan må väldigt illa ibland och känna reaktioner, men äter mer kött och grönsaker än gluten saker. Så det funkar okej. Hoppas du fick svar på din fråga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0