Brustna hjärtan läker långsamt

Mår inte speciellt bra just nu, men det finns så mycket människor som får en på bra humör, bara att få höra något gulligt. Blir alltid så glad när någon säger något fint till mig. Sånt får mig att orka med livets motgångar. Vissa dagar när jag känner mig som världens äckligaste och fulaste då jag inte vill visa mig för någon, så skriver någon person något gulligt så man bara blir glad och skiner som en sol! haha.

''Jag cyklade själv hem så tänkte jag på dig och blev glad''
''du är otroligt fin ska du veta''
''blir svin glad när ja ser dig o dinabilder för du e så snygg''
''du är liksom obeskrivligt snygg''
''När ja är nere eller bara allmänt seg så tittar ja på nån av dina bilder och ja får alltid ett smile fast ja tänker inge specielt :$­­''

Liten del av så mycket gulliga saker jag får höra av folk jag knappast inte känner, som blir glada över att kolla på bilder på mig även fast de egentligen inte känner mig direkt som person. Man blir glad!

Nej men, kärlek är jobbigt också, svårt, krångligt, det gäller att kämpa för vad man vill och man vet är den rätta innerst inne.

En tjej i min klass läste upp en urgullig dikt förut som hon såg på facebook som löd,

Nasse och Nalle Puh sitter under ett stort träd och tänker över livet. Plötsligt frågar Nasse: "Puh, vi har fått två händer för att hålla, två ben för att gå, två ögon för att se, två öron för att höra, men varför har vi bara ett hjärta?" Puh tänker en liten stund och svarar: "Nasse, det är säkert för att det andra hjärtat är bortskänkt till en annan, som vi själva måste hitta"

nästan så man fick tårar. Och jag vet att jag har hittat den person som har mitt ''andra'' hjärta, han har bara inte riktigt insett det helt än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0