HUR JAG SMINKAR MIG TILL VARDAGS

Beronde på vad jag ska göra så blir det ju lite olika sminkningar, och självklart om ni vill så kan jag visa er några stycken olika. Men börjar med en enkel vanlig, som till vardags bara. På sommarn används inte smink lika mycket som på vintern osv. Men när man vill känna sig lite freshare så är smink kanon.

1. Jag börjar med att göra rent min ansikte med ansiktsvatten och med en kräm, som jag visa i ett annat inlägg!

2. När krämen har torkat in i huden börjar jag med att täcka mörka ringar under ögonen med en concealer. Vet tyvärr inte vart den kommer ifrån, fick den från mammas kompis. Men den funkar hur bra som helst. Om det är så att man skulle lyckas fått tex en finne eller blivit röd på ett parti i ansiktet så använder jag mig av en grön/gul concealer, eftersom grön/gul nyans lugnar ner det röda så det inte syns.

3. Sedan börjar jag lägga min foundation, jag använder mig av mina egna händer och en svamp när jag applicerar foundation på mig själv, när jag sminkar andra använder jag mig av en foundation pensel. Jag drar ner min foundation enda ner på halsen och ibland ut över bröstet. Tänk på att även sminka era öron! Jag använder lite olika foundation beroende på, på sommaren när man solar kan man ju lätt bränna sig och bli lite röd då använder jag mig av en foundation från Isadora som heter 16 Hrs Active moist make-up. Den har lite grön/gula toner i sig, och som jag sa tidigare så dämpar gult och grönt det röda. Men man ser självklart inte grön/gul ut i ansiktet ett plus är att den är väldigt lätt att arbeta med. På vintern använder jag mig av en foundation som är väldigt tunn och gör så det knappast inte syns att man har en foundation på sig, och är väldigt väldigt lätt att arbeta med också. Den är från Maybelline och heter Dream Satin Liquid. Den foundationen täcker inte finnar och osv, men eftersom jag aldrig haft problem med det så är den perfekt för mig.


4. Efter foundation använder jag ett matt puder som är samma som min hudfärg, för att jag inte ska vara glansig i ansiktet av foundationen. För att pudret ska fästa på huden på bästa sätt så gör cirkulation rörelser med puderborsten i ansiktet! Pudret jag änvänder är från Loreal och heter True match.

5. Nu har jag kommit så långt så jag målar mina ögonbryn, jag ska visa i ett annat inlägg vad man ska tänka på när man plockar ett ögonrbyn! Men jag målar mina med en ögonbrynspenna från MaxFactor. Det går även lika bra att använda en ögonskugga.

6. Sedan är det dags för ögonfransarna, jag böjer alltid mina fransar för att få dom att se lite längre ut. Sedan använder jag mig av en vattenfast mascara för det ska hålla bättre. Skillnaden mot en vattenfast mascara och en inte vattenfast mascara är ju såklart att den ena är vattenfast men också att en vattenfast mascara gör så fransarna håller sig ''uppe'' mer. Jag anväder mig av en MaxFactor False Lash Effect.

7. Ibland efter jag har sminkat mig med mascara kan jag använda mig av en vit kajal penna på undrefransraden bara för att få ögonen att se större ut. Ett tips om man ser lite trött ut!

8. Sedan var det blush på kinderna, och ska även visa er i ett annat inlägg hur ni ska lägga den!

9. Till sist kan jag bara ta på någon snygg gloss på läpparna eller bara låta dom vara.

Det var en lätt vardags sminkning. Om ni vill ha bilder till steg för steg hur jag gör, så säg till så kommer det!
Det gick tyvärr inte att lappa upp bilder idag. Men om ni vill, så kommer det någon annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0