mina ögonbryn, min åsikt

Fick en fråga som löd,  ''Hur ser dina ögonbryn ut? Vilka ögonbryns former gillar du inte/ gillar du?''
och tänkte svara på det nu.

Jag har knappt inga ögonbryn tyvärr, har inte plockat dom mycket heller, har bara dålig hårväxt precis vid ögonbrynen. En grej jag ärvt från min mamma som inte har några ögonbryn alls nu. Jag måste alltså måla mina ögonbryn varje dag, och det är både negativt och positivt.
Det positiva som jag tycker är att jag inte alltid behöver ha samma former, kan göra lite olika varje dag. Efter vad jag känner för den dagen. Men att ha målade ögonbryn till en make-up är nästan ett måste, det gör så brynen ser tätare och snyggare ut!
Jag använder mig utav en ögonbrynspenna från MaxFactor, den ljusaste färgen.


Den finns på Kicks, Lindex, H&M, ja alla affärer som säljer smink. Jag rekomenderar den verkligen! Ligger på 85kr från Kicks.




Före bild utan smink och omålade bryn, som ni ser har jag som ett halvt ögonbryn bara.




Ett målat ögonbryn, som sagt målar jag mina bryn väldigt olika beroende på vad jag känner för och om jag bär glasögon eller inte. Men målar alltid en hög punkt så ögonen ''lyfts'', eftersom jag har småögon. Och det passar helt enkelt bäst för mitt ansikte.

Det finns direkt ingen form som jag inte gillar, det beror ju helt på ansiktsformen, alltså vad som passar bäst till ansiktet och utseéndet.
Men det jag tycker är snyggast är välfixade bryn, att dom är snyggt plockade och så. Har lite svårt för busskiga och väldigt tjocka bryn, men visst det kanske är snyggt på endel. Men ingenting som skulle falla mig in att ha själv.




Kommentarer
Postat av: amanda

glad chey

2011-07-26 @ 08:28:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0