Hårförlägning med mikroringar

Nu tänkte jag berätta lite mer om min hårförlägning med mikroringar. Det finns ju massvis av olika hårförlägningar man kan göra, finns tejp, sytt, flätat, vax, ja allt möjligt. Men jag valde mikroringar för att det inte alls sliter lika mycket på håret, och det går att flytta upp när håret har växt. Och går helt enkelt att ta bort jätte lätt.
Jag satte i mitt hår på en salong i Örebro som heter Make Hair, ligger på Järntorgsgatan, alltså jätte nära Resecentrum. Tryck på länken för mer information, http://www.makehair.se/. Jag satte i 70 slingor, det tog ungefär 2h och då klippte hon till det fint och den längd jag ville ha det. Allt det kostade för mig 3000kr. Men priset kan ju ändras väldigt mycket beronde på hur mycket hår man behöver, eftersom jag har tunnt hår så behövdes det inte så mycket hår till mig. Och ett plus på den här salongen är att slingorna var rätt tjocka mot andra ställen, och det är såklart äkta hår.
Mikroringar är som små metallringar som hårslingor dras igenom och sedan kläms ihop med en tång, och man öppnar ringarna igenom att klämma åt andra hållet på ringen. På så sätt kan man enkelt flytta upp håret eller ta bort det. Det är viktigt att man sköter håret bra, att man borstar noga igenom det och helst sover med fläta för det inte ska trassla ihop sig. Om man sköter håret bra kan man givetvis använda det längre, men upp till 3 månader kan man ha det första gången innan det bör flyttas eller tas av. Kommentera igen om det är några mer frågor, eller ta kontakt med salongen för mer information. Ha en fin lördagskväll:-)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Måste man tvätta håret på något annorlunda sätt eller behöver tänka på något speciellt? Hur länge kan man ha håret?

2011-09-25 @ 17:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0