SVAR PÅ KOMMENTAR

Hej ! Hoppas att du vill hjälpa mig . Jag tänker inte avslöja namn och det är för att skydda mig själv . Du förstår snart. I vintras så var jag med om en olycka inom den sport jag håller på med ( avslöjar ej vilken för att det blir för uppenbart) jag har haft en lång väg tillbaka och det har även människorna runt om mig . Jag skadade mig och fick ärr l ansiktet som jag sydde . De är inte jätte stora men lite röda ja du förstår nog och det är så svårt att täcka det för der syns från olika ljus och så . Bara foundation o täckstift hjälper inte ! Hur ska jag göra ? Om jag slapp se de små ärren så skulle deg hjälpa mig glömma ! Har du ngra idéer ?:)


- Hej! Jag beklagar olyckan och ska försöka hjälpa dig. För det första kom ihåg att du alltid är vacker, bjud på ett leénde och visa upp dig för världen och skäms inte över dina ärr!
Det enda som jag kommer på som jag tror skulle funka bäst är ett vax som man kan använda t ex när man gör någon sminkning och vill täcka sina ögonbryn. Vaxet finns t ex att köpa på Smink & Perukmakarn på söder i stockholm. Vaxet/leran heter Soft Putty och för 100 g får man betala 119 kronor. Lägg en fint lager över ärren och sedan foundation över och concelar också om du tycker det syns mindre med det. Om du säker på google på Soft putty så kommer du hitta mer information! Nackdelen med denna produkt är att den inte är så bra för huden, finnar kan uppstå och det kan kännas stelt. Men risken finns fortfarande att det fortfarande kommer att synas, ärr är inte så lätt täckt. Annars kan du använda feta produkter, som fet foundation eller fet concealer och dutta över ärren, använd en färg som är som din ansiktsfärg. Jag själv tycker att du ska försöka lära dig att leva med dina ärr, absolut ingenting att skämmas över, de är en del av ditt liv nu, dölj dom inte. Tänk att det är skönhetsärr! Om du har några mer frågor så kommentera igen:-) kram på dig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack underbara människa ! Det värsta dom finns är när folk tittar snett och stirrar sig blinda men som du SA Ska det inte hindra mig! Tänk på det tjejer ute i världen , om ni ser någon som har ärr, eller kanske sitter i rullstol eller som kanske går konstigt ( jag sitter ej i rullstol eller går konstigt) så döm inte den personen för han / hon är lik mycket människa.. Ärren är svåra att täcka eftersom de liksom är insjunkna.. Men jag ska faktiskt prova vaxet .. För om man bAra har det på område så ttor jag man inga finnar får!

2011-09-02 @ 06:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0